Страници

5 юли 2014 г.

Пътнико свиден, пътнико драг!

Днес искам да засегна една тема за транспортна схема от Смолян до София. В интерес на истината, смятах да пиша по нея по - рано, но по стар български обичай - отлагах. До днес! Когато чашата преля.


Иде реч за превозвача ЕЛИ - РОС ЕООД. Същият изпълнява линията София - Смолян в 8:00 часа и Смолян - София в 15:30 часа. Пътуването като преживяване е близко до Ultimate Survival.
Та този международен превозвач / според информацията в техния сайт / притежава лиценз № 0949 и извършва превозите с микробуси. Яко е да изминеш 250 км в претъпкан микробус, па макар и нов и понеже шофьорът е решил да прави икономии, климатикът не се пуска. Силно препоръчвам на чиновника, издал лиценза за превоз на пътници да премине поне веднъж разстоянието от 250 км в подобни условия.
И понеже в България е традиция за лошо качество да плащаме скъпо, то цената за това екстремно пътуване е с 2 лева по - висока! Може би заради елементите на сървайв.
Поражение от вратата на микробуса и невниманието
на служителката
Пътувам често по линията Смолян - София - Смолян и дори и да не желая, се налага да използвам услугите на този набеден превозвач. Само за справка - във форумите на БГМама, същата фирма фигурира в черния списък на туристически агенции / има лиценз и за това !?! /
Негативното ми отношение към фирмата се засили, когато тяхната така наречена стюардеса?!? тресна ръката на приятелката ми с вратата и я обвини, че си я вре където не трябва. Няколко дена след тази случка се наложи да пътувам с тях до София. Беше много топло, климатика по традиция не работеше, шофьорът се скара на една възрастна дама, че била с две чанти багаж и трябвало да я таксува допълнително. Същият морун в Асеновград напълни и без това претъпканият микробус с някакви картонени листове, с оправданието, че ги "чекали" с нетърпение в столицата.
Картони, картони, картони!
Шофьорите от тази фирма си позволяват да возят и правостоящи пътници. Плащаш пълната цена на билета, примерно от Асеновград до София и пътуваш прав, политайки наляво или надясно, в зависимост от завоя и скоростта на буса. Да не говорим и за друсането. Я си представете, че вашето дете, или възрастен родител пътува така? Ще го приемете ли за нормално?
Днес, 10.07.2013 г., водачът на микробуса, пусна климатика след като неколкократно се обаждахме до офиса на фирмата, където "нямали информация за неработещ климатик". Климатикът си е в ред, но шофьорът с цел икономия на гориво, което после вероятно ще сипе в личното си МПС, не го включва. Така де! Балъците са платили 25 лева /  цена 23 лева при Рожен експрес /, защо да им пускам климатика! Да не би на тази цена да  да очакват луксозен автобус!? Я да го духат!!!
Разговарял съм с шофьори на Рожен Експрес, които не могат да си обяснят, как така един от най - печелившите и натоварени маршрути е предоставен на ЕЛИ - РОС ЕООД? Рожен Експрес разхожда големи, луксозни автобуси полупразни! Защото часовете, които обслужва не са толкова атрактивни и натоварени! Въпреки всичко тяхната цена е по - ниска! Идея нямам кой и срещу какво е предоставил този маршрут на ЕЛИ РОС, но ако управителят на Рожен експрес си е на място, трябва да прекрати договора. Същото важи и за кмета на града, като принципал на смолянското транспротно дружество.
Ако ние, като потребители на нискокачествена и скъпа услуга си мълчим и безропотно плащаме, то превозвачи като ЕЛИ РОС ЕООД ще ни съдират по десет кожи и дори ще се сърдят, че не го правим с усмивка.
Накрая, за десерт ви показвам снимката с двама правостоящи / от днес /, въпреки, че шофьорът упорито твърди, че е имало само един.
ДВАМА СА!
Умолявам всички вас, потърпевши от "качествената" услуга на ЕЛИ РОС ЕООД да пишете и да споделите преживяването си. Крайно време е да научим търговците, че когато плащаме - ще изискваме!
Преживявания и снимки, изпращайте на адрес: kuzmanov.kuzman@gmail.com

3 коментара:

  1. Напълно съм съгласна, но има някои неточности - нито управителя нито шофьорите на Рожен Експрес имат нещо общо с това кой пътува в определените часове ( в случая 8.00 и 15.30 ). За тези линии се провежда конкурс в Софийска община и в Смолянска община и бедата е, че Рожен Експрес се явява на конкурс за всички часове, но дават линията на друг превозвач ( мисля, че е ясно как ). В случая вината е на тези, които провеждат конкурсите!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. По - скоро проблемът е в критериите за издаване на лиценз, или в липсата им.

      Изтриване
  2. Между другото и aз пътувaх с тaзи фирмa при зaплaщaнето нa билетa и aз се възмутих 2левa не сa кой знaе кaкво,aко се нaлaгa нa 3-4 пъти месечно двaто левa се рaвнявaт нaполвин билет.Не сaмо товa,a и отношението нa шофъорa е ужaсно когaто пътувaх от Смолян отидох нa aвтогaрaтa 15минути по-рaно бях с много бaгaш помолих шофъорa дa го прибере,a той нaй-aругaнтно ми отговори,че колегaтa му още не е бил тръгнaл и бaгaжa се прибирa 10 минути преди тръгвaнето.Възмути ме и товa че всеки път превозa е с бусчетa ,a Рожен Експрес дори и прaзни пускaт голям aвтобус с рaботещи климaтици и aз проявявaм недоволство от фирмaтa,която се явявa софиискa и би трябвaло стaндaрти те дa сa съвсем други ,a не стaндaрт "икономия"

    ОтговорИзтриване

Преди публикуване, коментарите подлежат на одобрение от администратор.